About

Friday, July 15, 2011

Sagarmatha National Park

Sagarmatha National Park adalah kawasan lindung di Himalaya timur Nepal mengandung bagian selatan Gunung Everest. Taman itu dibuat pada 19 Juli 1976 dan itu tertulis sebagai Situs Warisan Alam Dunia pada tahun 1979. Sagarmatha adalah sebuah kata Sansekerta, dari sagar = "langit" (tidak harus bingung dengan "laut / samudera") dan Matha = "kening" atau "kepala", dan adalah nama Nepal modern untuk Gunung Everest. Taman mencakup area seluas 1.148 km2 di Distrik Solukhumbu dan berkisar di ketinggian 2.845 meter dari (9.334 kaki) di Jorsalle untuk 8.848 meter (29.029 kaki) di puncak Gunung Everest [1] tanah Barren atas 5.000. M (16.400 ft ) terdiri dari 69% dari taman sementara 28% adalah tanah penggembalaan dan 3% sisanya adalah hutan. Sebagian besar kawasan taman sangat kasar dan curam, dengan memotong dataran dengan sungai-sungai yang dalam dan gletser. Tidak seperti taman lain, taman ini dapat dibagi menjadi empat zona iklim karena ketinggian meningkat. Zona iklim termasuk zona bawah hutan, zona semak pegunungan, zona pegunungan atas yang meliputi batas atas pertumbuhan vegetasi, dan zona Arktik di mana tidak ada tanaman bisa tumbuh. Jenis-jenis tanaman dan hewan yang ditemukan di taman tergantung pada ketinggian. Taman berisi hulu dari sistem daerah aliran sungai Kosi Dudh. Pusat pengunjung taman terletak di atas sebuah bukit di Namche Bazaar, juga di mana sebuah perusahaan dari Tentara Nepal ditempatkan untuk melindungi taman. Pintu masuk selatan taman adalah beberapa ratus meter di utara Monzo pada 2.835 m (9.300 kaki), satu hari kenaikan dari Lukla.
Terjemahan Bahasa Indonesia ke Inggris
Sagarmatha National Park is a protected area in eastern Nepal Himalayas contain the southern part of Mount Everest. The park was created on July 19, 1976 and was listed as World Natural Heritage Site in 1979. Sagarmatha is a Sanskrit word, from sagar = "sky" (not to be confused with the "sea / ocean") and Matha = "forehead" or "head", and is the modern Nepali name for Mount Everest.

Park covers an area of ​​1148 km2 in the District Solukhumbu and ranged in height from 2845 meters (9334 feet) in Jorsalle to 8,848 meters (29,029 feet) summit of Mount Everest [1] Barren land above 5,000. M (16,400 ft) comprises 69% of the park while 28% is grazing land and 3% the rest is forest. Most of the park is very rugged and steep, with plain cut by deep rivers and glaciers. Unlike other parks, this park can be divided into four climate zones because of the height increase. Climate zones including the zone below the forest zone, mountain shrub, mountain zone above which include the upper limit of vegetation growth, and the Arctic zone where no plants can grow. The types of plants and animals found in the park depending on the altitude. Park contains the headwaters of the watershed system Dudh Kosi.

Park visitor center is situated atop a hill in Namche Bazaar, also where a company of the Nepal Army deployed to protect the park. South park entrance is a few hundred meters north Monzo at 2835 m (9300 feet), one day rise from Lukla.

Sagarmatha National Park
Sagarmatha National Park

Sagarmatha National Park
Sagarmatha National Park

0 comments:

Post a Comment